logo Magnesia

MAGNEZIJ. ENERGIJA NAŠEGA ORGANIZMA.

KAKO MAGNEZIJ POMAGA IN ZAKAJ SE POJAVI POMANJKANJE?

MAGNEZIJ. ENERGIJA NAŠEGA ORGANIZMA.

Magnezij je osnovna prvina za proizvajanje energije v živih organizmih. Brez njega na zemlji ne bi obstajalo življenje, kot ga poznamo.

V vašem telesu naj bi bilo vedno okoli 30 gramov magnezija. Že taka količina bolj učinkovito preprečite utrujenost in stres.

Magnezij vpliva na več kot 300 procesov v vašem organizmu. Njegovo pomanjkanje zato kaj hitro postane razlog za zdravstvene težave.

Osnovna dejstva o magneziju

Magnezij je nepogrešljiva naravna prvina vseh živih organizmov. Ravno zaradi njega nastaja energija, ki poganja življenje rastlin, živali in ljudi.

V rastlinah ga najdemo v klorofilu - barvilu, ki pomaga spremeniti ogljikov dioksid v kisik. Tudi to je razlog, da se magneziju reče tudi element življena.

  • Magnezij, latinsko Magnesium.
  • V letu 1808 ga je odkril sir Humphry Davy.
  • Spada med 10 najpogosteje zastopanih elementov v zemeljski skorji.
  • Najdete ga v kamninah ali morski vodi.
  • Bogat vir magnezija so zelene rastline.

Za zdravljenje se je magnezij uporabljal že v antični Grčiji na območju Magnesia, po katerem je dobil tudi svoje latinsko ime. Na posledice njegovega pomanjkanja v človeškem organizmu je šele v letu 1956 prvič opozoril znanstvenik E. B. Flink.

Ugotovite koliko magnezija je v vašem telesu. Izpolnite naš test!

Zakaj je magnezij tako pomemben?

Magnezij je nepogrešljiv del več kot 300 procesov v našem telesu. Na sebe veže encime, ki pomagajo pri tvorbi energije, sintezi beljakovin in DNK. Je ključen za absorpcijo kalcija in kalija.

Kaj to pomeni za naše telo? Magnezij pomaga pri delovanju mišic in žičevja, vzdržuje stabilen srčni ritem in močan imunski sistem in v sodelovanju s kalcijem tudi zdrave kosti in zobe.

To vse zagotovi že samo 25-30 gramov magnezija, ki jih imamo v telesu. Največ ga najdemo v kosteh (70 %) in v mišicah (27 %), manj ga je v maščobnih tkivih, rdečih krvničkah ali krvnemu serumu. Ali ste vedeli, da je magnezij, takoj za kalijem, najpogostejši mineral v naših celicah?

Kakšne zdravstvene težave lahko povzroči pomanjkanje magnezija?

Koliko magnezija potrebujemo?

Da bi obdržali optimalno raven magnezija v telesu, bi ga morali dnevno zaužiti približno 375 mg (referenčna vrednost določena v predpisu). Vendar se ta vrednost tekom življenja spreminja.

KOLIKO MAGNEZIJA DNEVNO POTREBUJETE PRAV VI?

OtrociMoškiŽenske
do 3 let: 80 mg do 18 let: 410 mg do 18 let: 360 mg (nosečnice 400 mg)
4-8 let: 130 mg 18-30 let: 400 mg 18-30 let: 310 mg (nosečnice 350 mg)
9-13 let: 240 mg nad 30 let: 420 mg nad 30 let: 320 mg (nosečnice 360 mg)

Redno absorbiramo le tretjino priporočenega dnevnega odmerka. Pomembno je torej tudi to, koliko magnezija je naš organizem sposoben predelati. Vnos magnezija prilagodite svojemu načinu življenja.

KDO BI MORAL POVEČATI VNOS MAGNEZIJA?

  • Nosečnice in doječe matere.
  • Fizično aktivni ljudje (športniki, ljudje, ki opravljajo fizično naporna dela).
  • Ljudje starejši od 50 let.
  • Srčni bolniki in bolniki z diabetesom.

Pri ljudeh z diabetesom lahko zmanjšanje vnosa magnezija vodi do hitrejšega nastanka komplikacij (poškodbe očesne mrežnice in ledvic). Vnos magnezija bi morali nadzorovati tudi ljudje, ki se pogosto in intenzivno potijo, redno uživajo alkohol ali nekatera zdravila (diuretike, antibiotike, kontracepcijo).

Kako učinkovito dvigniti nivo magnezija v organizmu?

Kako se kaže pomanjkanje magnezija?

Pomanjaknje magnezija se lahko kaže enako, kot znaki nekaterih bolezni. V kolikor so vaše zdravstvene težave prisotne kljub povečanemu vnosu magnezija, obiščite vašega zdravnika.

NA KAJ BITI POZOREN ALI NAJBOLJ POGOSTI ZNAKI POMANJKANJA MAGNEZIJA:

  • Utrujenost ob naporu (jutranja utrujenost).
  • Težave s koncentracijo, nespečnost.
  • Nagnjenost k stresu in depresijam.
  • Pogosti glavoboli in hitro bitje srca.
  • Krči in trzanje.
  • Lomljivi nohti in lasje, izpadanje las.

Pomanjkanje magnezija je tipičen simptom bolezni modernega časa – povišanega krvnega tlaka, diabetesa ali ciroze jeter (predvsem pri alkoholikih).

Kritična skupina so tudi starostniki. Njihovo telo težje absorbira magnezij, pogosto tudi jemljejo zdravila, ki absorpcijo magnezija še znižajo.

Kako spremeniti prehranjevalne navade za višji vnos magnezija?

Zakaj je v prehrani pomanjkanje magnezija?

Zaradi klimatskih sprememb je v rastlinah manj magnezija, glavni krivci so kisli dež, izguba magnezija iz zemlje in povečanje kmetijske proizvodnje.

Pogosto tudi sama sestava živil omejuje absorpcijo že tako majhne količine magnezija. Tipičen primer so vlaknine, lipidi in maščobne kisline, ki se vežejo z magnezijem in tako preprečujejo njegovo absorpcijo.

KAJ NAM LAHKO OTEŽI VNOS MAGNEZIJA?

  • Konzumacija živil z visoko vsebnostjo kalcija, fosfata, cinka.
  • Pomanjkanje vitaminov B1, B2 in B6.
  • Velik delež vlaknin v prehrani.
  • Velik vnos maščob in sladkorja.

Zakaj bi v telo vnesli več magnezija? Poglejte kako koristi vašemu telesu.

Kako nam magnezij lahko pomaga?

Najbolj vpliva na raven energije v telesu. Izboljša izkoristek kisika v celicah. Zato nam magnezij pomaga, da smo v dobri fizični in psihični kondiciji.

Stres

Celice v stresnih situacijah izločajo magnezij in namesto njega absorbirajo kalcij. Zato moramo vnos magnezija v stresnih situacijah povečati.

Utrujenost in glavoboli

Magnezij pomaga pri preprečevanju utrujenosti in izčrpanosti, podpira pravilen krvni pretok, sprošča mišice in lahko izrazito olajša glavobol.

Koncentracija in delovanje živčevja

Magnezij je nepogrešljiv pri pravilnem delovanju osrednjega živčevja in možganov. Izboljšuje tudi koncentracijo (na primer pri delu ali učenju).

Obnavljanje celic

Magnezij je nepogrešljiv pri procesu deljenja oziroma obnavljanja celic.

Srčni utrip

Zadovoljiv vnos magnezija zmanjšuje možnost visokega krvnega tlaka in srčne aritmije.

Diabetes

Za diabetike je magnezij zelo pomemben, saj uravnava energijo, ki jo pridobimo iz sladkorja in sodeluje pri presnovi inzulina. Hkrati blaži tudi komplikacije, ki se pojavijo v povezavi s to boleznijo. Raziskave potrjujejo, da imajo ljudje z diabetesom v telesu manj magnezija - zato je priporočljivo, da zagotovijo dodaten vnos.

Šport

Magnezij vpliva na nivo energije v telesu, sprošča mišice in preprečuje krče. Ne pozabite na magnezij med športom!

OSTALI MINERALI

Pomanjkanje magnezija lahko vpliva tudi na absorpcijo drugih mineralov – kalija, fosfata, kalcija in natrija. Tudi zato je magnezij zelo pomemben.

Magnezij ohranja močne kosti in zdrave zobe, nohte ter lase.